Augustus 2019 | Aanmeldprocedure gewijzigd naar eventbrite

Een andere belangrijke ontwikkeling, naast invoering van de huisregels, deze maand is dat wij de aanmeldprocedure hebben gewijzigd.

Voorheen was het mogelijk om je aan te melden via Facebook of via Meetup. Helaas had Facebook de laatste tijd last van technische issues of een gewijzigde procedure, maar wij hadden ineens geen inzage meer in de gastenlijst. En dat is best lastig bij het organiseren van een event. Via Meetup merkten we dat we veel aanmeldingen kregen, maar geen afmeldingen van mensen die vervolgens niet kwamen. Het aantal zogenaamde no-shows groeide. We hebben plek voor maximaal 20 ondernemers en waren vaak al twee weken voor aanvang ‘uitverkocht’ en toch bleven er stoelen leeg. Daar willen we van af.

We zijn ons gaan verdiepen in aanmeldsystemen met betaalprocedures vooraf. Dit om te voorkomen dat aanmelden te makkelijk wordt gemaakt. We willen dat men zich bewust (eigen agendabeheer en daadwerkelijke motivatie om te komen) aanmeldt.

Om het ook voor onze deelnemers zo gemakkelijk mogelijk te maken en de kosten die providers hiervoor rekenen zo laag mogelijk te houden is de keuze gevallen op eventbrite. Hier is het mogelijk om, in tegenstelling tot Meetup, zonder Paypal-account gewoon via iDeal of creditcard de kosten online te voldoen. Ook zijn bij eventbrite de servicekosten lager.

De entreekosten blijven gelijk, te weten € 5,- per persoon per bijeenkomst. Deze kosten komen in aanmerking voor restitutie, mits je je minimaal 48 uur van te voren afmeldt. Dat betekent dat je je tot en met de dinsdag voorafgaand aan de bijeenkomst, tot 9:00 uur ‘s ochtends af kunt melden om voor restitutie in aanmerking te komen. Doordat eventbrite servicekosten en BTW rekent, momenteel € 1,25 per ticket, komen de kosten iets hoger uit die je per bijeenkomst betaalt. Deze servicekosten en BTW over de servicekosten kunnen niet worden gerestitueerd. Uiteraard krijg je bij aanschaf van jouw ticket een factuur voor jouw administratie.

Op de dag van de bijeenkomst meld je jouw aanwezigheid bij de balie van RosoeFood. Zij hebben inzage in de gastenlijst. In de entreeprijs zit één kopje thee of koffie inbegrepen. Die kun je meteen bij de balie bestellen. Overige consumpties blijven net als in de oude situatie voor eigen rekening. Ook daarvan kun je een bon vragen voor jouw administratie.

Op Facebook blijven wij actief, maar aanmelden via Facebook is niet meer mogelijk. Uiteraard zullen wij wel de link van eventbrite waar je jouw ticket kunt kopen vermelden op Facebook.

Onze Meetup komt per 1 september 2019 te vervallen. Maar let op, ook voor de bijeenkomst van september 2019 dien je je al aan te melden via eventbrite. Indien je je al hebt aangemeld via Facebook of Meetup voor de bijeenkomst van september a.s. of een latere editie, dan komt deze aanmelding te vervallen.

De kosten voor onze bijeenkomst blijven laag. Deze zijn niet kostendekkend voor het organiseren van onze bijeenkomsten. Daar wij dit met liefde organiseren hoeft dat ook niet, máár met het hoge aantal no-shows lopen de kosten dusdanig op dat we liever nu ingrijpen en het kunnen blijven organiseren, dan dat wij uiteindelijk moeten besluiten dat het voor ons en RosoeFood niet langer mogelijk is. Daarnaast is er bij RosoeFood ruimte voor 20 ondernemers en hebben wij maandelijks een wachtlijst. Door de no-shows moeten wij te vaak anderen teleurstellen terwijl er achteraf toch voldoende plaats was. En eenmaal uitverkocht mag men ook rekenen op een ‘volle bak’ met andere ondernemers/gelijkgestemden om te netwerken, contact te leggen en verbinding aan te gaan. Ook daar willen wij teleurstellingen bij onze gastsprekers en deelnemers voorkomen.

Wij hopen dat wij mogen rekenen op jullie begrip in dezen én dat wij jullie iedere tweede donderdagochtend van de maand gewoon weer mogen verwelkomen tijdens onze maandelijkse netwerkbijeenkomsten bij RosoeFood!

 

Augustus 2019 | Onze ‘Voorwaarden voor Succes!’ | Introductie huisregels

Inmiddels is Balcony People Platform uitgegroeid tot een ware community. Zowel offline als online weet men ‘Balcony’ en de deelnemers steeds beter te vinden. We groeien in naamsbekendheid en in terugkerende deelnemers. Er ontstaat een eigen dynamiek en wij krijgen onze ideale klant steeds beter in beeld.

Door de leuke en energieke dynamiek die er ontstaat, door de unieke persoonlijkheden die men met zich meebrengt, door alle leuke connecties, klantrelaties en samenwerkingen die er ontstaan… en soms ook door minder leuke, maar gelukkig uitzonderlijke gebeurtenissen die plaatsvinden, tijdens en buiten de bijeenkomsten om. En soms leidt dat er toe dat je als organisatoren moet ingrijpen en dat je je als organisatoren moet realiseren dat bij groei (naamsbekendheid, groei van de community, het verkeren in een volgende fase met en van het bedrijf dat je runt) soms ook wat beheersing hoort. Procesmanagement, prioriteiten, bezinning.

Wie is onze (ideale) klant, wie willen wij bedienen en waarom? Wie zijn daarin onze partners? Maar bovenal ook hoe? Wat zijn onze voorwaarden voor succes?

En dat bracht ons op het terrein van het opstellen van huisregels. Voor het overgrote deel een papieren tijger en ook daar mag blijvend een flinke groei in zitten wat ons betreft. Hoe meer papieren tijger, hoe beter! We hebben ze, maar ze zijn ons nog veel liever overbodig. Maar bij dezen introduceren wij ze nu ook bij jullie. Help ons deze overbodig te maken. Geef feedback en stel vragen waar nodig.

Voel je vrij en vertrouwd om ons op zaken te attenderen, zodat wij als spelleider nog beter een veilig ondernemersklimaat kunnen realiseren tijdens onze netwerkbijeenkomsten en binnen onze community. Bij ons mag je vertrouwen op fijne gesprekspartners en betrouwbare businesspartners. Wij zijn immers een supportsystem!

In deze video praatten wij je verder nog even bij over onze motivatie om tot huisregels te zijn gekomen. De huisregels zelf kun je op onze pagina Community terugvinden of hier direct lezen.

 

Juni 2019 | Events | Eerste MKB Werkgeversbijeenkomst

Naast onze maandelijkse netwerkbijeenkomsten zijn we ook gestart met het organiseren van events. Ook deze bijeenkomsten zullen in het teken staan van informatie en inspiratie opdoen en netwerken. Wij willen hiermee een nog groter publiek bereiken binnen het MKB, onze community vergroten en daarmee dus ook ons en jouw netwerk.

Op dinsdagavond 2 juli organiseren wij de eerste MKB Werkgeversbijeenkomst bij RosoeFood in Voorburg. Deze bijeenkomst staat in het teken van het optimaliseren van je bedrijfsvoering, hoe je je team meekrijgt, de werklast beheersbaar maakt én een goede werk- en privébalans creëert.

 

April 2019 | De tweede netwerkbijeenkomst meteen volgeboekt! 

Meld je maar vast aan voor donderdag 9 mei, want afgelopen weekend hadden we zelfs al een wachtlijst voor onze tweede netwerkbijeenkomst! 

 

Maart 2019 | De eerste netwerkbijeenkomst van 2019 was een succes! 


We kunnen terugkijken op een ontzettend leuke en geslaagde eerste bijeenkomst van 2019. wat fijn dat we weer gestart zijn! Nieuwe teamsamenstelling, nieuwe locatie, nieuwe programma-items zoals de boekenbrainstorm, de feedback-envelop en natuurlijk de onthulling van de PitchPoster bij de Ondernemerspitch! Uiteraard nog wel het informatieve onderdeel gastspreker, tijd om te netwerken en (goede) koffie! De flinke regen en wat technische tegenslag met de presentatie waren eveneens als vanouds 😉 
.  

Wil je meer weten over onze eerste netwerkbijeenkomst van 2019 en benieuwd naar de andere foto’s? Klik dan hier.

Door: Fleur, vrijdag 15 maart 2019

 

 

Februari 2019 | Het programma van 14 maart a.s. en de voorbereidingen vooraf! 

Samen met Stephanie Osunwokeh – van Buitenen ✪ KIES Company® en ⇢ Janneke de Boer ⇠ van kom tot de kern vanmorgen superleuk gebrainstormd bij Restaurant Gina in Leidschendam over de PitchPoster voor de maandelijkse Ondernemerspitch! Ook hebben we op 14 maart een hele leuke gastspreker! Wil je meer weten? Bekijk dan snel onze vlog!

 

 

 

Door: Fleur, woensdag 27 februari 2019

Februari 2019 | We nodigen je uit! 

Onze netwerkbijeenkomsten voor potentiële, startende en gevestigde ondernemers gaan op donderdag 14 maart a.s. weer van start op een hele leuke nieuwe locatie!

Wij willen dan ook iedereen enorm bedanken die met ons heeft meegedacht en/of hun locatie beschikbaar wilden stellen.

We hebben alle mogelijke locaties online even bekeken en raakten al snel in gesprek met een hele bijzondere locatie die perfect aansluit op onze wensen en het concept.

Wij verwelkomen je dan ook graag bij:

RosoeFood

Ter Cappellenstraat 6 | 2274 BZ Voorburg

De bijeenkomsten vinden iedere tweede donderdag  van de maand plaats van 9:30 tot 12:00 uur. De toegangsprijs bedraagt € 5,- per persoon per bijeenkomst en is inclusief 1 kopje koffie of thee.

Tijdig aanmelden voor onze netwerkbijeenkomsten is, in verband met de ruimte, verplicht. 

Houdt er rekening mee dat er foto’s worden gemaakt tijdens de bijeenkomsten die op social media gebruikt kunnen worden als promotiemateriaal.

Wil je meer weten over de opzet van onze netwerkbijeenkomsten of de locatie? Klik dan hier.

Door: Fleur, donderdag 21 februari 2019

 

Februari 2019 | Een nieuwe start met een nieuw gezicht en een nieuwe locatie

Stephanie | KIES Company

Dit jaar gaan we eindelijk weer van start met nieuwe bijeenkomsten! Met een nieuw gezicht: Met veel enthousiasme zijn Stephanie Osunwokeh – van Buitenen en Fleur gestart met de voorbereidingen. Waaronder dus ook de zoektocht naar een nieuwe locatie.

Stephanie is werkzaam als zelfstandig ondernemer bij KIES Company en is als lifecoach gespecialiseerd in het helpen van ambitieuze vaders bij het combineren van carrière en gezin. Daarnaast is Stephanie een Balcony Person van het eerste uur! Welkom, Stephanie! Dat er snel vele mooie nieuwe bijeenkomsten mogen volgen en onze nu al leuke samenwerking er een vol uitdagingen, groei, ontwikkeling en succes mag zijn.

 

Maudi | MGB Creations

 

 

Maudi Bernadina | MGB Creations heeft besloten zich volledig te gaan focussen op haar kunst, waardoor het niet langer te combineren valt met Balcony People Platform. Je kunt haar schilderwerken bewonderen op mgbcreations.nl en waar mogelijk zal Maudi te vinden zijn op de netwerkbijeenkomsten van Balcony People Platform. Een echte Balcony Person! Dank je wel, Maudi voor de waanzinnig leuke brainstormperiode om het concept uit te werken, een hele mooie reeks netwerkbijeenkomsten en een fijne samenwerking.

 

 

Loic & Fleur | Restaurant Loic

Hoewel zowel Restaurant Loic als wij graag samen verder hadden gegaan, bleek dit door omstandigheden helaas niet mogelijk. We zijn Loic, Eric en hun team ontzettend dankbaar dat zij hun restaurant speciaal voor onze bijeenkomsten openden en hun fijne locatie heeft absoluut bijgedragen aan het succes van onze netwerkbijeenkomsten en ons concept!

Heb je (ideeën voor) een locatie dan horen wij graag van je! 

En uiteraard hopen wij je snel weer te mogen ontmoeten op een van onze netwerkbijeenkomsten. 

Door: Fleur, zaterdag 9 februari 2019