Inmiddels is Balcony People Platform uitgegroeid tot een ware community. Zowel offline als online weet men ‘Balcony’ en de deelnemers steeds beter te vinden. We groeien in naamsbekendheid en in terugkerende deelnemers. Er ontstaat een eigen dynamiek en wij krijgen onze ideale klant steeds beter in beeld.

Bij groei horen fases en een beetje chaos, en dus leren en professionaliseren. Wat zijn onze voorwaarden voor succes? Wanneer bereiken wij ons doel én onze doelgroep?

Wij genieten iedere maand weer van alle voorbereidingen, interactie en het kunnen en mogen organiseren van onze maandelijkse netwerkbijeenkomsten! Gaat er dan nooit wat mis? Tuurlijk!! Ook wij zijn maar mens, met ieder nog een eigen bedrijf en gezin, en ondernemen is vallen en opstaan. Falen en slagen. En dus gaat er buiten of tijdens de bijeenkomsten echt wel eens wat mis. Inmiddels hebben wij de charme omarmd dat er een redelijke structuur is in de opzet van het programma, maar dat we ook wel wat go with the flow-ervaringen hebben. Alles tot in de puntjes organiseren… voor twee perfectionisten kan dat een waar doel op zich worden, maar ook wij beleven er uiteindelijk veel meer plezier aan als er ook gewoon gedeald wordt met wat er op ons pad komt. Het concept staat! Het programma komt volledig aan bod, maar tussen de bedrijven door laten we vooral ook veel gebeuren.

Wat we echter niet laten gebeuren is het concept in het gedrang laten komen. Wij zijn een support system en staan voor een veilige omgeving, waar je kunt netwerken en sparren en kunt rekenen op fijne gesprekspartners en betrouwbare businesspartners. Dus waar nodig spreken we aan of grijpen we in. En helaas hebben er zich enkele incidenten voorgedaan. Vanuit de gedachte dat wij mensen samenbrengen om te introduceren in elkaars netwerk, geven wij daarmee ook een soort van referentie af en wij kunnen dat alleen verantwoorden als deelnemers binnen de community ook een Balcony Person voor elkaar kunnen en willen zijn. Dat is voor ons de grootste voorwaarde voor succes!

Het combineren van jonge gezinnen met een eigen bedrijf en het daarnaast organiseren van deze netwerkbijeenkomsten vraagt best wat qua planning, organisatie en het stellen van (de juiste) prioriteiten. Laat dat nou net hetgeen zijn waar wij allebei (afzonderlijk) onze klanten bij helpen, dus dat is ons best toevertrouwd. Door te voorkomen dat verstoringen of futiliteiten (continu) onze aandacht vragen, vergen én krijgen, kunnen wij ons richten op de echt belangrijke zaken. Dat betekent dat we helder en duidelijk, maar uiteraard respectvol communiceren en soms stappen moeten ondernemen om processen wat meer te stroomlijnen.

En ook dat wij soms spelleider moeten zijn, of dat nu impliciet of expliciet van ons gevraagd wordt. Wij staan er voor ook die veilige omgeving te creëren dat expliciet bij voorkeur niet nodig hoeft te zijn, maar in dat geval het wel nodig is, er ook geen drempel is.

Lennard Toma, organisatiepsycholoog en mede-eigenaar van bedrijf KeyToe, verwoord het prachtig in zijn artikel: De enige twee regels die je bedrijf nodig heeft.

En hoewel wij dit volledig onderschrijven, hebben wij onze Voorwaarden voor Succes toch iets uitgebreider beschreven in de vorm van huisregels. Maar laat je vooral ook inspireren door (het artikel van) Toma.

We kunnen niet genoeg benadrukken dat het om incidenten gaat en dat we enorm veel plezier beleven aan het organiseren van onze bijeenkomsten en dat wij nog veel meer groei (en chaos) hopen door te maken en jou daarbij (terugkerend) te mogen verwelkomen, waarbij jij die laagdrempeligheid, toegankelijkheid, veilige omgeving en dat supportsystem ervaart die wij voor ogen hebben.