Het idee en de drijvende krachten achter Balcony People Platform

Balcony People Platform is ontstaan in 2017 om een alternatief te bieden ten aanzien van netwerkbijeenkomsten waar netwerken een hele zakelijke aangelegenheid is en waarbij de focus ligt op de onderneming en het middels je netwerk snel bereiken van je ideale/potentiële klant. Ons idee is dat het namelijk dat het veel leuker, interessanter en laagdrempeliger is om je medeondernemers als persoon te leren kennen en met elkaar te kunnen sparren en wellicht zelfs te kunnen samenwerken op vlakken die je anders niet eens voor mogelijk had gehouden. Wij willen een bijeenkomst bieden waarbij iedere ondernemer welkom is, dus ook als je overweegt om te starten, net gestart bent of al lange tijd ondernemer bent. Ook hanteren wij geen maximum per beroepsgroep. Daarnaast willen wij ook echt iets bieden waar je als ondernemer wat aan hebt aan informatieverstrekking.

Wij willen een Balcony Person voor jou als ondernemer zijn, maar willen dat je naast ons uit ons netwerk een heel scala aan Balcony Persons tot je beschikking hebt! 

Hieronder stellen wij, de drijvende krachten achter Balcony People Platform, ons graag al even kort aan je voor! 


Fleur Rhemrev | Verandering In Bedrijf

Alles wat maar enigszins te maken heeft met processen, kwaliteitsverbeteringen en coaching on the job loopt als rode draad door mijn carrière. Vanuit de rol van meewerkend partner in het eigen bedrijf van mijn man Edwin, is de ambitie ontstaan om mijn eigen bedrijf te starten op het gebied van verandermanagement én om netwerkbijeenkomsten voor ondernemers te gaan organiseren.

In 2016 ben ik gestart met Verandering In Bedrijf (VIB) waarbij ik ondernemers ondersteun bij het doorvoeren van verander- en verbetertrajecten op het gebied van processen, communicatie en samenwerkingen. Zowel intern als extern. In 2017 kwam daar Balcony People Platform (BPP) bij en werd ook de ambitie voor het organiseren van netwerkbijeenkomsten werkelijkheid.

Doordat mijn langgekoesterde wens om mama te worden in 2018 in vervulling ging en ik begin dat jaar bevallen ben van een prachtige gezonde zoon Noah en een prachtige gezonde dochter Olivia heb ik mijn werkzaamheden voor zowel VIB als BPP on hold gezet en fulltime genoten van het moederschap en tijd genomen om te herstellen van een zware en intensieve zwangerschap en bevalling. Samen met onze Hayden-poes genieten mijn man en ik in Voorburg, aan de grens met Den Haag, van dit fijne, mooie gezinsleven.

Met name oud-leidinggevenden en oud-docenten, die nog steeds iedere stap uit mijn carrière blijven volgen, zijn voor mij toch wel hele speciale Balcony People!


Stephanie Osunwokeh | KIES Company

Net als Fleur heb ik een rode draad door mijn carrière. Als je goed kijkt, hebben we die allemaal wel. Bij mij is dat plannen en organiseren in combinatie met de ambitie om door te ontwikkelen en mijn eigen-wijze, pittige en helpende karakter. Na 14 jaar als secretaresse bij verschillende bedrijven gewerkt te hebben, werd het in 2017 tijd mijn vleugels uit te slaan en mijn eigen bedrijf KIES Secretaresses op te starten.

Begin 2018 werd dit KIES Company omdat KIES Secretaresses niet meer paste bij mijn ambities en uitstraling. Waar ik als secretaresse veel werk uit handen heb genomen als het gaat om plannen en organiseren, heb ik dit binnen KIES Company omgezet naar ambitieuze vaders coachen om zelf bewuster om te gaan met het plannen binnen het werk en de combinatie werk/privé. Een secretaresse is handig, maar jij zult zelf de juiste keuzes moeten maken.

Zelf ben ik een ambitieuze moeder en ik wil graag samen met mijn man Gazie aan onze twee meiden laten zien dat je alles kunt bereiken in het leven. En dat een carrière niet ten koste hoeft te gaan van je gezin. Ik zeg maar zo: ‘’You CAN have it all. You just have to define your all.’’

Een van de redenen dat ik al vrij snel mijn hulp aanbood om te helpen met Balcony People Platform is door de prettige sfeer en het warme welkom dat ik vanaf het eerste moment heb ervaren. Ik was dan ook blij verrast toen Fleur op mijn aanbod inging en vind het ontzettend leuk dat wij onze krachten en ideeën kunnen bundelen om voor jullie waardevolle en warme netwerkbijeenkomsten te organiseren.

 


Het ontstaan en verloop van Balcony People Platform

Maudi & Fleur (2017)

Samen met Maudi Bernadina | MGB Creations is Fleur in 2017 gestart met het ontwikkelen van het concept en het organiseren van netwerkbijeenkomsten. Van mei 2017 tot en met januari 2018 hebben er (met een zomerstop in juli en augustus) 8 maandelijkse bijeenkomsten plaatsgevonden bij Restaurant Loic in Den Haag. Door de informele en informatieve opzet kwamen er veel enthousiaste reacties op het concept en was er sprake van een gestage groei in bezoekersaantallen.

Eind 2017 ging Fleur met vervroegd zwangerschapsverlof en is er in januari 2018 besloten om voorlopig een laatste bijeenkomst te organiseren, omdat de volledige organisatie van een maandelijkse netwerkbijeenkomst voor Maudi niet te combineren bleek met haar eigen bedrijf MGB Creations. Helaas duurde het herstel van Fleur langer dan verwacht en bleek een doorstart in 2018 nog niet mogelijk.

Restaurant Loic (2017)

Doordat Maudi haar werk als kunstenares bij MGB Creations in 2018 een vlucht heeft genomen, heeft zij besloten zich volledig te gaan focussen op haar kunst. Je kunt haar schilderwerken onder andere op haar website bewonderen en waar mogelijk zal Maudi te vinden zijn op de netwerkbijeenkomsten van Balcony People Platform. Een echte Balcony Person! Dank je wel, Maudi voor de waanzinnig leuke brainstormperiode om het concept uit te werken, een hele mooie reeks netwerkbijeenkomsten en een fijne samenwerking.

Hoewel zowel Restaurant Loic als wij graag samen verder hadden gegaan, bleek dit door omstandigheden helaas niet mogelijk. We zijn Loic, Eric en hun team ontzettend dankbaar dat zij hun restaurant speciaal voor onze bijeenkomsten openden en hun fijne locatie heeft absoluut bijgedragen aan het succes van onze netwerkbijeenkomsten en ons concept!

 

In 2019 dan eindelijk de langverwachte doorstart met Stephanie en op een nieuwe locatie.